onsdag den 2. oktober 2019

Hvem er min kommende mand Lars

Nu er der lidt under 2 uger til at jeg skal giftes med Lars. Det bliver en stor forandring. Måske vil ingenting være som før. Jeg er på nuværende tidspunkt flyttet til Lars i Nordsjælland hvor jeg har det godt og bliver bedre behandlet. København og her er meget forskellige fra hinanden. Folk i København hører til andre samfundsklasser end her. Det kan man godt mærke. Der er en helt anden kultur. Overklassen bor her og alting er mere fredeligt og der er mere orden. Lars lejlighed er en 80 m2 ejerlejlighed så her er jeg fri for anmasende viceværter og formænd. Et gammelt liv er forladt. Et nyt liv er begyndt. Jeg måtte sige nej til en kunstopgave i mit gamle hus da det bandt mig negativt til det gamle liv. De ville skille mig fra min Lars så nu er jeg flyttet ud til Lars.

Lars er min kommende mand. Han er revisor men nu pensioneret. Lars har en meget fin evne til tal. Han kan få 1 dinar til at blive til 3 millioner. Denne evne er meget brugbar for en kunstner som jeg. Han er meget stærk begavet med hensyn til at skrive forretningsbreve der skaber respekt hos modtageren. Man er her ikke i tvivl om at han var en meget dygtig revisor der var så vellidt at han tog landet rundt og holdt foredrag.

En anden side af Lars er at han har 6 våben i sit våbenskab og derfor er vores hoveddør af metal. Lars er dygtig til at skyde og har gået på jagt og været ansat i militæret. Han laver sine patroner selv til sig og andre.

Lars er meget mere politisk angageret end jeg og benytter meget tid på at orientere sig. Vores holdninger er her meget forskellige. Vi kommer fra hvert sit samfundslag. Men jeg ligner faktisk Lars søster på afgørende måder. For mig ligner Lars andre kristne mænd jeg har kendt med de holdninger. Og for mig er det et stort plus at han er kristen så tager jeg de holdninger med. Men enig er jeg ikke. Derfor tager jeg fx. til Finland alene når Lars ikke vil med. Og det accepterer han.

I Lars familie har man mest akademiske uddannelser. Therkelsen familien er mest læger. Dertil kommer sygeplejersker, en jurisk og Lars der var altså revisor. Hans familie stammer fra fyn hvor han er opvokset i en lille by hvor hans far og bedstefar var læge. Hans forældre flyttede til Nordsjælland men er nu døde begge to. Lars familie er folkekirkekristen. Og det er Lars også.

Jeg bliver gift md Lars i den kirke som hans familie tilhører. En flot gammeldags kirke der hører til højkirkelig folkekirketro. Jeg er ikke selv højkirkelig snarere en blanding af høj og lavkirkelig tro. Men det er en god kirke. Kirken har en kvindelig leder i form af en proust og det har jeg brug for som kvindelig leder.

Min Lars er en akademisk mand så han er ikke den der har de brede skuldre. Men han har brede skuldre for hans kvinde at hvile på. Det meste af tiden er Lars sød og omgængelig men hans lidt højredrejede holdninger eller et forretningsbrev kan gøre ham meget skarp og dominerende. Det er også Lars territorium og der må jeg så bøje mig. Han er virkelig ikke særlig underdanig når det kommer til stykket og har sine meningers mod.

Lars synes at kunstuniverset er mit. Derfor synes han at han er der på mine betingelser. Fordi han er ældre end jeg og pensioneret vil han gerne hjælpe til med kunsten. Han synes det er sjovt at være i mit univers.

Lars har levet et langt liv helt alene og har kun få kærester før mig. Derfor er Lars temmelig huslig og god i et køkken. Gøre rent kan han ikke så han benytter sig af en rengøringskone. Det er der mange enlige mænd der gør. Ellers er Lars en mand der er vant til at klare sig selv. Hvis jeg ikke havde lært at lave mad havde jeg været død for længe siden siger han om sig selv.

Lars og jeg synes at mand og kvinde er lige og respekterer hinanden som de mennesker vi er. Vi har fundet en spændende partner i hinanden og skal nyde Lars otium sammen. Lars har været god til at spare op til sin alderdom og får penge flere steder fra. Og med 30.000 efter skat hver måned samt en ejerlejlighed til 2,25 millioner bliver mit eventyr i overklassen starten på et helt nyt liv. Noget gammelt er slut og noget nyt er begyndt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.