onsdag den 2. oktober 2019

Alle er lige uanset alder, køn og race

Ligebehandling betyder, at alle har lige rettigheder og skal have lige muligheder for at deltage i samfundet – uanset køn, race, etnisk oprindelse, religion, tro, handicap, alder, seksuel orientering mv. Det er en grundlæggende menneskeret, som indgår i stort set alle menneskeretlige konventioner. Særligt EU-domstolen har haft betydning for udformningen af den danske ligebehandlingslovgivning, idet EU’s diskriminationsdirektiver gradvist er blevet gennemført i danske love.

Institut for Menneskerettigheder er som led i Danmarks gennemførelse af EU’s diskriminationsdirektiver udpeget til at være nationalt ligebehandlingsorgan i forhold til race og etnisk oprindelse (siden 2003) og i forhold til køn (siden 2011). Instituttet har også siden 2011 spillet en særlig rolle på handicapområdet, hvor vi skal fremme og overvåge gennemførelsen af FN’s Konvention om Rettigheder for Personer med Handicap (handicapkonventionen).

Vi bekæmper kønsdiskrimination og arbejder for et samfund, hvor drenge og piger, kvinder og mænd har lige muligheder til at træffe deres egne valg i livet.

citat: https://menneskeret.dk/emner/koen

Så hvor langt ude er det ikke når en kvinde i Danmark forsøges ind i en seksuel retning forvaltet af en seksuel sekterisk forening SMil der ikke er hendes. Forsøges tvangsgift med en dominant hun ikke ønsker. Bliver forsøgt fjernet fra sin kommende mand. Får forsøgt ødelagt sin karierre af magtlidderlige mænd der legaliserer deres adfærd dækket ind under seksuel betagelse af deres offer?

Jeg har min menneskeret til at være den jeg er og gifte mig med den jeg ønsker og forme mit liv som jeg vil - bare jeg og min mand overholder lovene der findes i vores land. Grundloven siger: Alle er lige uanset alder, køn og race.

Og at kunne træffe egne valg i livet er en ret alle har. Så det burde være strafbart at melde mennesker ind i seksuelle foreninger især når de ikke kan melde sig ud igen. Personligt måtte jeg skrue bissen på og true med Politiet for at slippe ud af mit fangenskab i SMil. Sådan et medlemsskab burde være en frivillig sag og ikke en tvang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.