fredag den 4. oktober 2019

Elektrikeren i galleriet

Det er noget værre noget. Min elektriker som snart er et livslangt venskab. Han har lavet mit elarbejde i atelieret og privat til gengæld for kunstneriske ydelser i hele vores voksenliv. Han stiller op når jeg kalder. Til gengæld stiller jeg også op til en hvilken som helt kunstopgave han finder på jeg skal lave. Det er blevet til tegninger af ham, tegninger af ham og konen samt et portræt af ham selv.  Han har desværre i en alder af 60 år fået parkinson. Han er blevet meget syg. Han er nærmest blevet for syg til at arbejde. Men han vil gerne arbejde. Han har ikke flexjob endnu men er under udredning. Nogle gange tænker jeg at det snart er slut med vores samarbejde. Men det gavner ham jo at se mig. Jeg har jo helbredende evner og når jeg ser ham sådan så får vi talt om det og i denne omgang har jeg fx. bedt for ham selv og hans hund der har bylder i hele hovedet. En glad elektriker er blevet en alvorlig og plaget mand som er dødeligt syg og for hvem Danmark ikke vil give ham en pension.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.