søndag den 11. august 2019

Til skindet

Jeg Hvide engel
vil våge
over vandene
skyerne
markerne
byerne

Jeg vasker mit snavsede
arbejdstøj
på 90 gr
så det kryber

Jeg hvide engel
vil våge

Jeg klemmer tøjet fast
til en snor
med en klemme
tøjet skriger ikke
af smerte
det bøjer sig pænt
omkring snoren
med reb om halsen

Jeg våger
over vandene
skyerne
markerne
byerne

Med erindring
om den by jeg forlod
den smerte
der skar mit hjerte
rødt

Jeg hvide engel
må ikke sove i timen
men våge

alt er forladt
byen er forladt
jeg bløder fra underlivet
af smerte

Jeg hvide engel
er nøgen
jeg klemmer tøjet fast
det skriger ikke
men bøjer sig pænt ind
nøgen til skindet
kun iklædt vinger

Jeg hænger mine vinger
på snoren
klemmer dem
omkring snoren
med reb
om halsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.