lørdag den 10. august 2019

Modenhed kommer af kampen

En gammel ven sagde til mig. Lotte nu er du blevet gammel. Du er simpelthen blevet så moden. Ung udenpå og moden indeni. Du virker helt gammelklog. Det undrer mig ikke siger jeg. For med den behandling jeg har fået af mænd de sidste 2,5 år så var der kun 2 muligheder. Den ene var at bukke under og gå i stykker. Den anden var at modnes og overleve. Så det er sikkert rigtigt at med den mishandling og det fangenskab jeg har været i så har der ikke været ret meget at grine af. Så ligenu har jeg svært ved at finde det brede sorgløse smil frem. Mit liv har været alt for skide hårdt. De sidste 2,5 år har jeg måtte flygte, gemme mig, undgå dominanter og forsvare mig så jeg kunne overleve og det bliver man moden af. Så det der med en jævnaldrende mand det er nok slut. Jeg vil være meget mere moden end han og han vil føle sig lille. Jeg har længe syntes at mænd generelt er meget umodne af deres alder. Og nu er den forskel bare blevet endnu større. Det er der ikke noget at gøre ved. Mit liv har præget mig. Man kan jo håbe at der bliver grund til at le igen. Nu er jeg sluppet fri. Så kan man jo håbe det. Min modenhed kommer af kampen for overlevelse. Min første mand var også 7 år ædre end jeg og meget moden af sin alder. Og nu er det spring nok blevet større. Det siger andre gidsler jo også bagefter...intet bliver som før.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.