onsdag den 18. marts 2020

Butikkerne lukker

Jeg har i dag fået mails om at nu lukker tøjbutikkerne, min bank lukker også. De vil forsøge at sælge tøj på nettet og banken vejleder pr. telefon. Supermarkeder har dog lov til at holde åbent men spritter hænder og har gummimasker på. Det er nu kun tilladt at mødes med højst 10 personer. Men som jeg siger: Der skal kun 1 anden smittet person til at du selv bliver smittet eller kommer i karantæne. Jeg har derfor udsat en udstilling i mit galleri til i slut maj - start juni. Vi kan ikke forsamle nogen som det er nu. Jeg har aftalt med Erik at vi indtil videre ikke mødes når vi arbejder i galleriet men må holde os hver for sig og tale med hinanden i telefonen så vi undgår at komme på samme tid. Jeg er forkølet har jeg sagt og vil ikke smitte nogen.

Inde i København er der helt øde. Ingen tør gå ud. Men der er en stemning af inferno alligevel. Kaos hviler under stilheden. Man ser strisserne gå rundt i gaderene for at håndhæve butikslukningerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.