søndag den 22. december 2019

Juleengle i galleriet og atelieret siger vi er på rette vej

I går var jeg i mit galleri og atelier for at vaske gulvet på toilettet så det kan blive malet. Jeg lå i en pause på sofaen og lydene omkring mig begyndte pludseligt at ændre sig. Jeg undrede mig lidt over det. Så sagde jeg inde i mit hovede: Er det dig Jesus? Så hørte jeg stemmer der sang: "Halleluja, Gud er stor. Halleluja, Gud er god. Det er helt rigtigt at du har åbnet et galleri. I foreste lokale skal udstillingen være. I bagerste lokale kommer der nogle borde så du kan holde møder. Halleluja Gud er god. Det er helt rigtigt hvad du gør." Jeg blev klar over at jeg havde engle omkring mig. Jeg blev rigtig glad for denne besked fordi at når jeg har oplevet så megen modgang som i denne tid og alt det jeg starter og bygger op bliver forsøgt ødelagt af dominanter/hooligans ja så er det vigtigt for Lars T og jeg at vi ved at vi gør det rigtige. Og det ved vi nu.

Jeg fortalte det til Lars i morges og han blev meget glad. Og jeg sagde: Jeg ved godt at jeg har engle i atelieret. Det er bare længe siden de har vist sig. Jeg kan ikke se dem men mærke dem. De hjælper mig med at male. De giver ideer og inspiration. De hjælper mig når jeg arbejder. Da jeg var ung var det netop denne opdagelse der fik mig til at tro på engle. En tro der siden er vokset til troen på Gud.  Jeg tror der er mange slags engle og at de engle jeg har i atelieret ikke er nogle kæmpestore engle. Snarere små engle. Museengle.

Dengang jeg lavede en installation " I begyndelsen var billedet" bad jeg gud om at folk måtte blive velsignet og helbredt når de oplevede installationen. Jeg havde installationen sat op i Kunsthal vARTe. Der følte jeg at Gud sagde at musikken til installationen skulle spille dag og nat indtil jeg fik videre besked. Det gjorde den så. En dag kom en kristen mand der skulle holde et foredrag og sagde at jeg ikke kunne være bekendt at englene der dansede i installationen var så udkørte og trætte. Jeg måtte give dem en pause. Jeg så det som et tegn. Jeg begyndte derefter at sørge for at mine engle kunne hvile hver dag fra når udstillingen lukkede til næste dag den åbnede.

Disse engle i atelieret sagde også at jeg skal bruge denne musik i Finland. Så det må jeg gøre. Men englene i atelieret sagde at Lars T og jeg har gjort det rette når vi har åbnet Galleri Lk-kunst.dk. Og det er vigtigt. Vi er på rette vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.