tirsdag den 23. juli 2019

Skulptøren Erkki

Jeg er ved at lave en skulptur efter en gammel mand hos skulptøren erkki. Han er en rigtig skuespiller og ichenesætter. Hans broncestøberi er møgbeskidt og enten ligger der en død rotte under det ene bord eller også er det en afstøbning. Erkki er pensioneret siger han. Men han er i sit værksted flere gange om ugen. Når han hjælper mig med skulpturen viser det at han er temmelig god til Engelsk. Men det er mest enkelte sætninger han bruger for han er MEGET finsk. Man ved aldrig helt hvor man har ham fx har det ikke været muigt at finde ud af hvor meget skulpturen skal koste. Da jeg spurgte om den kunne nå at blive færdig til Onsdag sagde han "Only God knows". Waaaaa tænkte jeg og blev helt bleg. Jeg vil jo gerne blive færdig og have skulpturen med hjem. Men da schokket faldt så er jeg enig med mig selv om at vi når hvad vi når. Bliver jeg ikke færdig må jeg komme tilbage og gøre den færdig. Men jeg vil jo gerne have den hjem...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.