onsdag den 31. juli 2019

Flyvemaskinen erobrede himlen på ingen tid

Jeg sad på flyveturen tilbage til Danmark lige ved et vindue hvor man kunne se højre vinge. Man kunne se den arbejde og hvordan noget af den bliver lodret når den skal bremse og vandret når den skal fremad. Lars og jeg talte om hvilket fantastisk og gennemtænkt opfindelse sådan et fly er. Vi talte om at mange opfindere og ikke kun en mand har skabt flyet. Den enes arbejde er fortsat af den næste. Derfor vil jeg prøve at se om jeg kan finde noget om det her på nettet. Det viste sig dog hurtigt at Flyets historie er så lang at jeg må nøges med et link. Her er den:

Flyvemaskinen erobrede himlen på ingen tid
Nogle teknologier tager århundreder, før de modnes. Flyvningens historie kan koges ned til 50 år fra brødrene Wrights første flyvning til jetalderens jordomrejser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.