tirsdag den 30. juli 2019

Farvel og rengøring og Danmark

I dag er dagen sat til at rydde op, gøre rent og pakke. Det er tid til det. Jeg har haft 4 dejlige uger her i Finland og jeg vil savne dem alle sammen. De vil også savne mig for det de viser når jeg siger farvel er at de virkeligt kan lide mig. De sætter pris på mig og min "danske" kultur og har syntes at jeg er sød og spændende. Jeg ved faktisk ikke om min kultur er særlig dansk for jeg er mere stærk og mere fri end de fleste kvinder i mit hjemland viser det sig. Jeg er jo blevet præsenteret for at jeg er "forkert" fordi jeg ikke er eller vil være sub. Nu er tiden ved at nærme sig og jeg må hjem. Hjem til Danmark og Lars2. Han venter mig og savner mig. Jeg skal hjem til det hele både på godt og på ondt.

Jeg glæder mig til at se mine venner men jeg frygter om det samme vil ske som før min rejse - at jeg bliver forfulgt. Lige om lidt vil jeg gå over og pakke mine malesager ned for rejsen. Jeg vil drikke en kop te og sige farvel til Kristian. Jeg har sagt farvel til Arja og Erkki. Finnerne viser hvor meget jeg har betydet for dem og hvor meget de vil savne mig når jeg Hvide engel siger farvel. Det er meget rørende. Det vil jeg aldrig glemme og jeg vil komme tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.