onsdag den 15. april 2020

Brev til dronningen

Til Deres Majestæt Dronning Margrethe II



Undertegnede billedkunstner Lotte Kjøller vil gerne lykønske mit lands Dronning Margrethe II med Majestætens 80 års fødselsdag.



Jeg glæder mig over den store betydning, min dronning har for Det Danske Kongerige. Deres Majestæt udgør sammen med den kongelige familie et værdigt kristent forbillede.



I 2017 havde jeg malet et billede af ”Den Lille Havfrue i København”. Samme år var billedet udstillet på bl.a. Københavns Rådhus. Udstillingen handlede om København før og nu. Deltagere var medlemmer fra Billedkunstnernes Forbund. Motivet ”Den Lille Havfrue i København” tog udgangspunkt mine egne oplevelser om København før og nu. I billedet indgår såvel Deres Majestæt Dronning Margrethe II som eventyrets dronning. Jeg beundrer deres Majestæts aktive virke for kunsten i Danmark.



Som lykønskning af Deres Majestæts fødselsdag vil jeg gerne donere omhandlede maleri ”Den Lille Havfrue i København” (dimensioner: 1,5x1,2 m, akryl på lærred).





Mange lykønskninger fra billedkunstner Lotte Kjøller.

Ærbødigst

Lotte Kjøller

Bogholder Alle 66 th og tv

2720 København

www.Lk-kunst.dk

tlf: 23830717

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.