mandag den 6. januar 2020

musikken og Lotte Kjøller

Jeg gik til sangkor som barn. Jeg sang hele natten med spejderne når vi unge sad ved bålet. Da jeg er ca 17,5 år møder jeg på min arbejdsplads den rareste mand der viser sig at være musiker og studieejer. Vi bliver trods alder gode venner og det kan vi i dag godt forstå. Trods det at Alfredo er født i Mexico og jeg i Danmark ligner vi hinanden. Jeg føler et slægtskab med musikeren og musikeren med mig. Jeg er en billedkunstner der får enorm meget glæde af at lytte til livemusik og det er mit indtryk at musikere ofte har tegnet i deres ungdom men har valgt musikken. Jeg valgte omvendt. Men vi er lavet af det samme. Min kære reservefar Alfredo Moreleon elsker mig højt og tog sin nye datter med i studiet når musikere spiller. Som en musestille flue på væggen sad jeg så i et hjørne og lappede lydene, stemningen, kulturen og alting til mig imens musikken blev til. Dette forhold til musikken har været med til at forme mit liv. Jeg har været gift med en akademiker der spillede klassisk guitar. Jeg kan blive helt høj af at male en musiker der spiller for mig. Og en mand der spiller nøgen på sin guitar her min mand viste sig at være et indbringende motiv. Det var lige noget for pigerne. De solgte godt.

Sendt fra min iPhone

Den 6. jan. 2020 kl. 09.56 skrev carl erik kühl <carlerikkuhl@gmail.com>:

Kære Lotte,
Tak fordi du skrev til mig. Jeg kendte dig ikke i forvejen, men du lever tydeligvis "midt i musikken". Nu har jeg også checket din hjemmeside og vil meget gerne høre nærmere fra dig!
For et par år siden startede vi en serie, hvor danske forfattere - Suzanne Brøgger, Hanne Marie Svendsen, Knud Sørensen, Asger Schnack m.fl. - fortalte om musikkens plads i deres liv og skabende arbejde. Se publimus.dk. Det er en lignende serie, vi gerne vil vi starte op med billedkunstnere. 
Bare skriv løs - eller send mig først et oplæg eller nogen sider!
Mange hilsener 
Carl Erik

Carl Erik Kühl
Klintevej 24
DK - 8240 Risskov
www.carlerikkuhl.dk
Email: carlerikkuhl@gmail.com
Mobile: +45 30707830
www.publimus.dk


Den søn. 5. jan. 2020 kl. 22.19 skrev Lotte Kjoeller <lokjoeller@gmail.com>:
Musikken betyder rigtig meget for mig i mit kunstneriske arbejde og jeg vil gerne deltage. Jeg maler efter musikere. Jeg har været gift med en musiker. Min reservefar er komponist og vi har lavet en installation sammen. Se musika serien og instalations på min hjemmeside www.Lk-kunst.dk

Med Venlig Hilsen Billedkunstner, Illustrator og lyriker Lotte Kjøller
 
Ateliér Lk-kunst.dk ● Billedkunstner Lotte Kjøller ● Bogholder Alle 66 kld th ● 2720 Vanløse
By: Artist Lotte Kjoeller ● Bogholder Alle 66 kld th● 2720 Vanlose ● Denmark
Nyhedsbrev/blog: www.Lk-kunst-nyhedsbrev.blogspot.dk/● Tilmelding til Nyhedsbrev, mail til: Lk@Lk-kunst.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.