fredag den 7. februar 2020

Min fars halvbror Claus, far og oldemor Agnes og arven efter dem

Jeg har haft et møde med min fars halvbror Claus der var kaptegn.. Han er 85 år Han har slægtforsket og fundet os. Vi brugte mange timer sammen og talte om vores slægt. Han er en høj flot ældre mand der ligner min far. Jeg sagde at jeg har brug for at vide hvem jeg er. Jeg har brug for at vide hvem oldemor "Farmor" var og hvad hun lavede fordi jeg har fået at vide at hun var klog kone. Claus sagde at det var hun ikke men som så mange andre troede hun på spiritisme og var kristen samtidig. Men hun var en meget varm og kærlig kvinde der gav ham knus hele tiden. Jeg sagde at jeg sad engang i en bil som ung og 2 ældre mennesker begynder at tale dybt og beundrende om Agnes der havde et pensionat. Det viser sig hen ad vejen at det var min oldemor de talte om.  Det har også vist sig at det er korrekt at oldemor var med til at smugle jøder til Sverige. Hun husede dem i sin kælder og så kom fiskerne om natten og hentede jøderne . Hun havde da smurt madpakker til dem. Jeg har altid undret mig, beundret oldemor for hendes mod men nu viser det sig jo at min/hendes slægt har betydelige jøder i familien og at hun selv var 8 del jøde. Så hun slap for tyskerne andre i hendes familie gjorde ikke. Så nu er det nemmere at forstå. Jeg bliver dog nødt til at vide hvad spiritisme er som kristen for det kan have en betydning for hvem jeg er.

Jeg sagde at jeg ligner min far meget og jeg skønner at min far lignede sin bedstemor meget. De ting jeg gør og hvordan jeg har handlet i mit liv er faktisk nøjagtigt de samme valg som min far har gjort. Både min far og jeg har helbredende evner og jeg tror de kommer fra oldemor. Min oldemor har sagt da hun levede at et af fars børn ville arve de evner. Og det er mig. Om os alle 3 kan man sige at vi er meget specielle mennesker, vi er stædige, stærke, sårbare og har vores meningers mod. Efter at jeg havde været 1 uge på Fanø sagde en mand til mig: Lotte, du har en fiskerkone i dig" Hvad mener du med det svarede jeg. Med det mente han at ligegyldigt hvor mange problemer jeg har så kæmper jeg og kommer stærkere ud derfra. Jeg er stærk og kan stå alene og trives alene med ansvar. Ligesom en fiskerkone. Nogle af disse fiskerkoner havde endda helbredende evner som jeg som de brugte som enker når manden døde på søen. Hele Køge by kaldte min oldemor "Farmor" længe efter hun var død. Min far var den næste i rækken og folk taler om ham i Køge endnu. Nu er jeg her og i løbet af de sidste år er jeg kommet til at betyde meget for andre mennesker i Danmark og i Køge og København hvor jeg har boet. Det er faktisk ikke noget vi selv iscenesætter - det er noget vi er født til. Så mænd kan råbe af mig og skælde mig ud for min styrke - jeg er fiskerkone - en overlever, der kommer helskindet ud af det lort man har placeret mig i.

Med mennesker som jøden Adam Friedel, spiritisten Oldemor Agnes og min kristne far "Skipper" er der faktisk ikke noget at sige til at jeg er den jeg er. Jeg har dem i blodet og i generne. Som min slægt er jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.