tirsdag den 19. maj 2020

Til Deres Majestæt Dronning Margrethe II


Undertegnede billedkunstner Lotte Kjøller vil gerne sige tak for hjælpen under mit livs måske største krise.
Jeg glæder mig over den store betydning, min dronning har for Det Danske Kongerige. Deres Majestæt udgør sammen med den kongelige familie et værdigt kristent forbillede. Den indflydelse, som kongehuset har, er det bedste for Danmark.

Som tak for hjælpen vil jeg gerne skænke 2 illustrationer til Deres Majestæt. Den første illustration er tilegnet titlen ”Kyssetyv”. Illustrationen indeholder Kronprins Frederik og Kronprinsesse Marys første ”offentlige kys”, endda mange gange.

Den anden illustration har titlen ”Hvordan ville du egentligt have det?”. Illustrationen beskriver et eventyr med en naturprins og prinsesse. Begge illustrationer er brugt til børnebøger, der er skabt af Dansk Forfatterforening (som jeg er medlem af). De ægte sølvrammer har Per Hassing fra Arthouse lavet. Lidt historie om illustrationerne fremgår neden for.

Illustrationen ”Kyssetyv” er en enkeltstående illustration af Lotte Kjøller fra bogen ”Skrædder i Helvede” af forskellige  forfattere og illustratorer,  bl. a. Lotte Kjøller, alle fra Dansk Forfatterforening. Bogen er udgivet af Dansklærerforeningens Forlag i 2011 og vedlagt her.
Børn 11-17 år. Tush, akvarel og collage på papir.

”Hvordan ville du egentlig have det?” Fra ”Guldnæsen”, Høst og Søn, 2006.
Børn 11-17 år. Tush, blyant, grafit, collage, strukturmasse og akryl på papir 21 x 28,5 cm.

Jeg kan oplyse, at der er tilgået mig sponsorat fra Dansk Lærerforeningens Forlag til udarbejdelse af illustrationen ”Kyssetyv”. Illustrationen forefindes i bogen ”Skrædder i helvede”. Jeg undskylder titel og titelblad, men det er en god bog. Kronprinseparrets illustration findes heri. Vi er mange forfattere og illustratorer fra Dansk Forfatterforening, der er med i denne bog og vi repræsenterer nogle af de bedste inden for vores felt i dag.

God fornøjelse fra billedkunstner Lotte Kjøller.                                                                     
Ærbødigst fra Lotte Kjøller. Bogholder Alle 66 th og tv. 2720 København.
www.Lk-kunst.dk tlf: 23830717

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.